Wsparcie SAP helpdesk dla użytkowników
Serwis aplikacyjny SAP (inaczej – wsparcie użytkowników SAP, SAP support, SAP AMS – Application Management Services, SAP helpdesk) to usługa zdalnej pomocy użytkownikom SAP Klienta w rozwiązywaniu problemów, pojawiających się przy bieżącej obsłudze systemu.
SAP support wzajemnie dopełnia się z usługą wsparcia SAP maintenance, stanowiąc dla klienta tzw. drugą linię wsparcia. Serwis aplikacyjny tworzy jeden punkt zgłoszeń serwisowych dla klienta, a zarazem zapewnia:
- rozwiązanie problemów niekwalifikujących się do wsparcia przez producenta oprogramowania SAP w ramach umowy SAP maintenance
- przekierowanie pozostałych problemów do serwisu producenta
Wsparcie SAP w All for One Poland
Serwis aplikacyjny SAP świadczony jest przez dedykowane, wydzielone zespoły konsultantów serwisowych helpdesk SAP, funkcjonujące w ramach Centrum Outsourcingowego All for One. Serwis aplikacyjny SAP w All for One Poland to:
- stała dostępność doświadczonych specjalistów
- gwarantowane czasy reakcji i dostarczenia rozwiązań
- szeroki zakres usług serwisowych (opisany poniżej w Katalogu usług)
- pojedynczy punkt kontaktu (SAP helpdesk) niezależnie od przedmiotu zgłoszenia
- obsługa na podstawie stałej umowy i zapisów SLA
- światowe standardy bezpieczeństwa (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001) i zarządzania usługami IT (System Zarządzania Usługami IT zgodny z ISO 20000 i ITIL)
SAP support: zakres usług
Świadczony przez All for One Poland serwis aplikacyjny dotyczy:
- pełnego zakresu systemów S/4HANA i SAP ERP (FI, CO, MM, PP, PM, QM, SD, WF i in.)
- systemów SAP HR i SuccessFactors
- rozszerzeń ABAP
- rozwiązań SAP BI (SAP BW, SAP SEM oraz SAP BusinessObjects)
- Rozwiązań SAP w zakresie CRM
Zakres czynności realizowanych w ramach serwisu aplikacyjnego:
- wsparcie pracy użytkowników systemów SAP
- obsługa problemów występujących w użytkowanych systemach SAP
- wsparcie wybranych procesów biznesowych
- obsługa problemów serwisowych z gwarantowanymi czasami rozwiązania
- wsparcie w zakresie not i aktualizacji systemowych
- cykliczne monitorowanie działań systemowych
- szeroki zakres prac małego rozwoju
- działania związane z dokumentacją systemów
- przeprowadzanie audytów wykorzystywanych rozwiązań
- wskazywanie obszarów wymagających optymalizacji
- wspieranie testów po stronie Klienta
- konsultacje i warsztaty
Szczegółowy zakres usług serwisu aplikacyjnego znajduje się w zakładce Katalog usług.
Dla firm korzystających już z zewnętrznego wsparcia SAP (np. z korporacyjnej organizacji serwisowej – obsługa często w języku obcym), a zainteresowanych okazjonalną pomocą, przygotowaliśmy usługę SAP Assistance. To swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z systemem. Więcej informacji w zakładce SAP Assistance.
Poniższe zestawienie przedstawia szeroką listę czynności, wykonywanych przez All for One Poland w ramach umów serwisu aplikacyjnego SAP. Zakres wsparcia serwisowego dla danego Klienta jest określany indywidualnie, w zależności od jego potrzeb i wymagań.
Wsparcie pracy użytkowników systemów SAP:
- udzielanie odpowiedzi na pytanie
- wskazywanie sposobu wykonania czynności
Obsługa problemów występujących w użytkowanych systemach SAP:
- analiza błędnych sytuacji w systemie
- usuwanie błędów konfiguracyjnych
- usuwanie błędów programistycznych
Wsparcie wybranych procesów biznesowych:
- naliczanie płac
- zamykanie/otwieranie miesiąca
- zamykanie/otwieranie roku
Obsługa problemów serwisowych z gwarantowanymi czasami rozwiązania:
- standardowe godziny pracy (8/5)
- tryb wieczorny (24/5)
- tryb 24/7
Wsparcie w zakresie not i aktualizacji systemowych:
- informowanie o notach i aktualizacjach
- opiniowanie not i aktualizacji
- wgrywanie not i aktualizacji
- dostosowanie systemów do not i aktualizacji
Cykliczne monitorowanie działań systemowych:
- monitorowanie procesu ładowania danych do hurtowni danych SAP BW
- monitorowanie działania kluczowych elementów procesów (programy czy zadania działające w tle, workflow, interfejsy i in.)
Szeroki zakres prac małego rozwoju:
- tworzenie raportów
- dostosowania do zmian prawnych
- dostosowania do not i aktualizacji systemów SAP
- przebudowa istniejących rozszerzeń
- migracje danych
- tworzenie narzędzi do migracji danych
- optymalizacja procesów biznesowych
- automatyzacja procesów biznesowych
- przebudowa procesów biznesowych
- inne miniprojekty
Działania związane z dokumentacją systemów:
- dokumentowanie wybranych procesów bądź transakcji
- aktualizacja dokumentacji na podstawie systemu
Przeprowadzanie audytów bądź weryfikacji w zakresie:
- uprawnień
- konfiguracji
- rozszerzeń
- dokumentacji
Wskazywanie obszarów wymagających optymalizacji:
- przebudowy – na podstawie historii pojawiania się problemów utrudniających funkcjonowanie podstawowych procesów
- doszkolenia – na podstawie obserwacji kompetencji użytkowników
Wspieranie testów po stronie Klienta:
- przygotowywanie scenariuszy testowych
- przeprowadzanie testów
Konsultacje i warsztaty:
- dedykowane warsztaty tematyczne na systemach SAP będących przedmiotem wsparcia
- konsultacje z ekspertami w zakresie wspieranych systemów
- przygotowywanie projektów rozwiązań
- opiniowanie projektów bądź ofert związanych z rozwojem wspieranych systemów
Dla firm korzystających już z zewnętrznego wsparcia SAP (np. z korporacyjnej organizacji serwisowej – obsługa często w języku obcym), a zainteresowanych okazjonalną pomocą, przygotowaliśmy usługę SAP Assistance. To swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z systemem. Więcej informacji w zakładce SAP Assistance.
SAP Assistance to specjalnie przygotowana usługa serwisu aplikacyjnego, w której za niewielką miesięczną opłatą oferujemy swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z pracą w SAP i trudności w uzyskaniu szybkiej, polskojęzycznej pomocy.
SAP Assistance to szczególnie atrakcyjna oferta dla:
- firm korzystających już z korporacyjnego (zwykle niepolskiego) wsparcia systemu SAP
- firm oczekujących uzupełnienia luki pomiędzy zakresem wsparcia SAP maintenance a problemami zgłaszanymi przez użytkowników kluczowych.
W ramach SAP Assistance oferujemy:
- Zdalne wsparcie osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie SAP (lub przejęcie na siebie tej roli, w przypadku gdy takiej osoby nie ma), w zakresie:
- udzielania odpowiedzi na pytania użytkowników SAP
- analizowania i diagnozowania przyczyn błędów i usterek w systemie
- usuwania przyczyn tych błędów i usterek
- komunikacji z korporacyjnym działem wsparcia (przygotowywanie zgłoszeń w imieniu użytkowników, analiza otrzymywanych odpowiedzi itd.)
- informowania o notach i aktualizacjach publikowanych przez SAP, wraz z komentarzami i sugestiami
- Gwarancje czasów reakcji i rozwiązania dla zgłaszanych problemów
- Wizyty i wsparcie konsultantów w Państwa biurze
- Możliwość realizacji innych prac dodatkowych
W razie potrzeby, usługa SAP Assistance może zostać rozszerzona o inne usługi dostępne w ofercie (zakładka Katalog usług), przekształcając się pełen kontrakt serwisu aplikacyjnego.
Wsparcie SAP w All for One - fakty
obsługiwanych kontraktów
obsługiwanych krajów
lat doświadczeń w świadczeniu usługi
dedykowanych konsultantów serwisowych
Case studies
Opinie naszych klientów
Przyjazna aplikacja serwisowa
Z naszymi klientami pracujemy w oparciu o aplikację serwisową BeeOffice Service Desk. Umożliwia ona nie tylko zgłaszanie i obsługę ticketów, ale także ciągły przegląd statusu obsługi serwisowej przez obydwie zainteresowane strony (klienta i koordynatora kontraktu po stronie All for One).
Nowe zgłoszenie serwisowe - wystarczy określić temat, priorytet i krótki opis, żeby przekazać zgłoszenie do obsługi. Edytor tekstu HTML pozwala m.in. wklejać zrzuty ekranu bezpośrednio w treści zgłoszenia
Przegląd zgłoszeń - różne układy kolumn listy zgłoszeń i kryteria selekcji pozwalają dopasować format danych do potrzeb organizacji
Poradniki
Dowiedz się więcej
Zapraszamy do obejrzenia nagrań z webinarów
Serwis aplikacyjny SAP
Serwis aplikacyjny SAP HR